Іванна Мазур: «Створюйте дитячий «банк» довіри і щасливих спогадів»

Учитель початкових класів СЗШ № 29 Іванна Мазур стала переможницею програми «Успішний педагог» за 2017 рік і отримала грошову винагороду 25 тис. гривень. Про конкурс і погляди на сучасну освіту винниківчанка розповіла «Винниківському Віснику». «У п’ять років я заявила рідним, що в майбутньому буду вчителем» Які умови конкурсу потрібно було виконати? Щоб взяти участь у

Учитель початкових класів СЗШ № 29 Іванна Мазур стала переможницею програми «Успішний педагог» за 2017 рік і отримала грошову винагороду 25 тис. гривень. Про конкурс і погляди на сучасну освіту винниківчанка розповіла «Винниківському Віснику».

«У п’ять років я заявила рідним, що в майбутньому буду вчителем»

  • Які умови конкурсу потрібно було виконати?
  • Щоб взяти участь у конкурсі, потрібно було представити аналітичні матеріали, які висвітлюють роботу  в таких категоріях: знання та навички – основа життя в сучасному світі; лідер і менеджер; організація роботи  з дітьми у позаурочний та канікулярний час; генерація нових освітянських ідей , самореалізація; залучення дітей і батьків до реалізації проектів; співпраця  з представниками психологічних , логопедичних і соціальних служб із метою якісної організації навчально-виховного процесу.

У школі я презентувала свою роботу на загальних зборах , де були присутні члени педагогічного колективу, батьки та учні школи.

Конкурсанта висуває педагогічна рада школи, учні і батьківський колективи, які готували листи-відгуки про мою роботу. Тобто, на конкурс була подана всебічна характеристика мене як педагога.

  • Як ви вважаєте, що найбільше повпливало на вибір конкурсної комісії?
  • Можу лише здогадуватися. У матеріалах я писала про щоденну працю за весь період своєї педагогічної діяльності. Напрацювань багато. Напевне, все загалом. У 2016  році я зайняла друге місце у міському конкурсі «Вчитель року», впорядкувала та видала  хрестоматію для позакласного читання (2 клас)«Казкова країна». Завжди беру участь у семінарах і навчаннях, щоб «тримати руку на пульсі», адже освіта змінюється.
  • Скільки у вас років педагогічного стажу? Скільки в СЗШ № 29?
  • Цього року вже 15 років педагогічного стажу. Розпочинала вихователем (на час літньої відпустки основного працівника) в нашому дитсадку № 156. Під час навчання працювала  вихователем групи продовженого дня в ДНЗ № 132, в 2003-2004 рр. – у СЗШ 29, 2004-2006 рр. – у СЗШ № 86, 2010-2011рр.  – СЗШ 47. Із 2011 до цього часу  працюю  у СЗШ № 29. Зовсім трішечки (три місяці) працювала на посаді вихователя в школі-інтернаті, але мені не підійшов графік роботи. Закінчила Львівський педагогічний коледж, Дрогобицький педагогічний інститут. Також у 2016 році закінчила Львівську політехніку за спеціальністю «Керівник навчального закладу».
  • Ви виросли у багатодітній родині. Це якось вплинуло на вибір професії?
  • Так, я виросла у багатодітній сім’ї. Звичайно ж, це вплинуло на вибір саме цієї професії, оскільки я була найстаршою дитиною, а в нашій сім’ї завжди були маленькі діти. Але найбільшим стимулом у виборі майбутньої професії була моя бабуся. Вона все життя пропрацювала в школі-інтернат. Я часто спостерігала за нею. Саме завдяки бабусі я й визначилася із майбутньою професією.
  • Коли вирішили пов’язати життя з вчительською працею?
  • Я заявила своїм рідним, що в майбутньому буду вчителем, у п’ять років. І, як бачите, не зрадила своїй мрії . І, найголовніше, жодного разу про це не пошкодувала. Можливо, для когось це робота, а для мене – моє життя.

«Для сучасного вчителя важливою є самоосвіта»

  •  Ви строгий вчитель?
  • Ні, не строгий. Вимогливий. Взагалі вважаю, що вчитель повинен в собі поєднувати такі риси, як любов, справедливість, вимогливість і почуття гумору.
  • Що для вас є головним у професії вчителя?
  • Важливим є любити те, що робиш! Головною для мене є  ДИТИНА . Кожен мій учень чи учениця є індивідуальною особистістю зі своїми талантами/здібностями та характером. Моє найважливіше завданням – знайти і допомогти розвинути талант, закладений Богом.

Кожна дитина шукає у вчителеві порадника, людину, якій можна довіряти.

Коли діти приходять ще зовсім маленькими в перший клас, часто чую: «Мамо». Важливою є довірлива атмосфера. Отже, дитині в класі добре, вона відчуває себе в безпеці. Це рівність, яка проявляється у взаємоповазі, відкритості та щирості. Тільки тоді, коли є такі відносини між учителем та учнями, можна навчити і виховати. Не залякувати чи задобрювати, а вміти підібрати саме той ключик, який відкриє дитяче сердечко.

  • Що вкладаєте у термін «сучасний педагог»? Пріоритетним часто називають використання ІКТ. Ви також так думаєте?
  • Сучасний педагог – це наполеглива , щоденна, кропітка праця. Найперше – над собою! Можна дати вчителеві всі найновіші інструменти (проектор, мультимедійну дошку, нетбук), але якщо він необізнаний в новинках або ж неохоче вчиться, то користі з цього не буде. Тому, найперше, це – самоосвіта.

Справжній сучасний педагог зобов’язаний навчатися. І не лише тому, що «діти інші» і треба йти «в ногу» з ними . Так, сучасність вносить свої корективи, діти мають нові інтереси та ідеали. Вчителеві необов’язково поділяти їхні погляди, але знати про них необхідно.

Також важливою є самоосвіта в теперішній час реформ. Ми не збудуємо нову українську школу, використовуючи старі методи. Впроваджується сертифікація педагогів. Учитель має здобути певну кількість годин і працювати постійно над самоосвітою, брати участь у семінарах, конференціях, курсах і  майстер-класах, опрацьовувати новинки в освіті , літературі. Сучасний педагог повинен мати оте нестримне бажання постійно самовдосконалюватися, розвиватися, адже педагогіка – це наука, котра не стоїть на місці. Отож, успішний вчитель повинен рухатися завжди вперед, використовувати у своїй роботі сучасні методи та прийоми і завжди пам’ятати, що він є взірцем для своїх учнів.

«У вихованні використовую демократичний стиль, не забуваючи про розумну вимогливість і контроль»

  • Який найяскравіший спогад із вашого життя як вчителя?
  • Люблю подивитися на себе збоку. Одного разу я заходжу в клас, вже після дзвінка й бачу таку картину: учениця сидить за моїм столом і починає проводити урок, моїми словами і навіть рухами. В класі тиша. Усі слухають і виконують. Це було неймовірно цікаво спостерігати. Батьки часто мені показують відео, де їхні діти навчають своїх звіряток вдома так, як Іванна Михайлівна. Мені пощастило, адже я навчаю найрозумніших і найкращих учнів .
  • Як сприйняли вашу перемогу в конкурсі колеги?
  • Раділи моєму успіху.
  • На що плануєте витратити винагороду?
  • Мріємо з донечкою поїхати на море.
  • Що любите читати?
  • Неймовірно подобаються твори Світлани Талан, Галини Вдовиченко, Ірен Роздобудько, Бруно Ферреро.
  • А з донькою поводитися вимогливо чи використовуєте інші методи виховання?
  • У вихованні своєї дитини надаю перевагу демократичному стилю. Хоча, все залежить від ситуації, яка складається. Вимогливість і контроль мусять бути, але все у розумних межах.
  • Що порадите батькам для налагодження комунікації з дітьми?

– Любов батьківська є безумовною. Любіть не за те , що дитина розумна/гарна/добра, а просто за те, що вона є. Робіть так, щоб дитина завжди знала, що саме батьки її підтримають, порадять, захистять. Прихильність батьків має бути стабільною, незаперечною, незалежно від ситуації.

Важливим є щоденне спілкування, воно є запорукою довірливих міцних відносин.

Навчіться слухати дитину, щоб вона відчувала свою важливість . Залучайте до вирішення сімейних питань, де вона може висловити своє вирішення проблеми і буде почута, бо у сім’ї її думка важлива.

Не змушуйте дитину бути схожою на вас.  Визнайте за дитиною право на індивідуальність, право бути іншою.

Відмовтеся від звички порівнювати дитину з іншими й ніколи не сваріть у присутності  сторонніх.

Розповідайте дитині конфліктні ситуації, які відбулися у вас на роботі, обговорюйте, аналізуйте їх. Таким чином дитина завжди ділитиметься з вами своїми проблемами.

Завжди відповідайте на запитання дитини, так у неї не зникне пізнавальний інтерес. Учіть своїх дітей отримувати потрібну інформацію, взявши їх у бібліотеку, відкривши енциклопедію або сторінку в інтернеті.

Частіше хваліть дитину, підкреслюйте успіхи. Це допоможе зміцнити її впевненість у власних силах .

Пам’ятайте про дитячий «банк» щасливих спогадів – створюйте сімейні традиції. Робіть усе, щоб дитинство й  майбутнє вашої дитини було щасливим.

visnyk
ADMINISTRATOR
PROFILE
Лариса КУБСЬКА

Дивіться також

Залишити коментар

Ваш email не буде опубліковано. Обов'язкові поля позначено *

Cancel reply

Останні новини